Диалоги по теме «Здоровый образ жизни» - SPORT IS FUN

Английский язык - Поурочные разработки 7 класс

Диалоги по теме «Здоровый образ жизни» - SPORT IS FUN

Цели урока:

1. Развитие навыков диалогической речи по теме «Здоровый образ жизни».

2. Закрепление грамматического материала (употребление наречий).

3. Формирование навыков аудирования и произношения.

Оборудование: грамматическое задание на карточках по количеству учащихся.

Ход урока

I. Организационный момент

— Good morning, children!

Good morning now.

Wake, body, wake, mind!

Work, play, seek, find,

Eat breakfast, dinner too,

Wash, brush, sing, dance, and do!

Good morning now.


II. Фонетическая разминка

— You can see two columns of words on the blackboard. Will you read them aloud, in a whisper? Let’s read them after Nick. Can you match the words from the first column and the second one to make up the word combinations?

Учитель привлекает внимание детей к словам, записанным в два столбика на доске. Ученики читают слова хором и по одному, громко и шепотом, повторяют слова хором за одним учеником. Затем учитель предлагает учащимся соотнести слова из первого и второго столбиков и составить словосочетания.

Примерные слова и словосочетания на доске:

to go jogging

every day

to go in for sports

in the park

to be fit

activity

to be sporty

regularly

to do aerobics

running

to be good at

playing volleyball

to be fond of

healthy

Примерные словосочетания: to go jogging in the park, to go in for sports regularly, to do aerobics every day, to be fit and healthy, to be sporty and healthy, to be good at running, to be good at playing volleyball.


III. Речевая разминка

— Now I want you to agree or disagree with my statements using the word combinations from the blackboard. If my statement is true, you’ll repeat it. If it is false, correct it, please.

Примерные утверждения:

1. You are not sporty. (It is false. I am sporty. I am fond of playing basketball and table tennis.)

2. You care about your health. (It is true. I care about my health.)

3. You are not a smoker. (It is true. I am not a smoker.)

4. Going in for sports can be dangerous. (It is true. Going in for sports can be dangerous.)

5. Your friend goes jogging in the evening. (It is false. My friend goes jogging in the morning.)

6. You do aerobics every day. (It is false. I do aerobics four times a week.)

7. It is important to be fit and healthy. (It is true. It is important to be fit and healthy.)

8. You go in for sports regularly. (It is true. I go in for sports regularly.)

9. You don’t often eat vegetables and fruits. (It is false. I often eat vegetables and fruits.)

10. You want to be good at running. (It is false. I want to be good at skiing.) Etc.


IV. Закрепление грамматического материала (употребление наречий)

— We have learnt some adverbs and adjectives this week. I want you to put in the necessary words in the following sentences.

Каждый ученик получает задание на карточке. Учащиеся должны вставить слова в предложения. Проверка данного задания проводится или в конце данного этапа урока устно, или учитель собирает карточки на проверку. Также на данном этапе урока учениками выполняется упр. 23, стр. 105 из учебника.

Примерное задание на картонке:

Put in the necessary words in the sentences:

1. My mother thinks (high/highly) of your song.

2. Is there a park (near/nearly) your house?

3. It is too (late/lately). I have to go home.

4. The plane is flying (high/highly) in the sky.

5. I could (hard/hardly) eat that porridge because it was terrible.

6. It will take them (near/nearly) three hours to get there.

7. We have read the poem by A. Pushkin (late/lately).

8. Her uncle works (hard/hardly) in his office.

Keys: 1 — highly; 2 — near; 3 - late; 4 — high; 5 — hardly; 6 — nearly; 7 — lately; 8 — hard.


V. Физкультминутка

Учитель знакомит детей с новым стихотворением для проведения физкультминутки. Ученики повторяют слова за учителем и выполняют соответствующие движения.

— I can see you are tired. Listen to me and try to understand the new poem.

I wiggle my fingers,

I wiggle my toes,

I wiggle my shoulders,

I wiggle my nose.

Now no more wiggles are left in me.

So I will be still as can be.


VI.Развитие произносительных навыков по теме «Спорт»

— People are fond of different types of sports. Let’s remember them. Open your textbooks, page 105, exercise 24. Listen to the speaker and read the words on the topic “Sports” after him.

Учитель предлагает детям вспомнить слова по теме «Спорт» и прочитать их за диктором. Учащиеся повторяют слова из упр. 24, стр. 105 хором и индивидуально, читают их в парах громко и шепотом.


VII. Формирование навыков аудирования по теме «Здоровый образ жизни»

— It’s time to listen to the dialogue and find out what the students do to keep fit. You will fill in the table of exercise 25, page 106. Listen to the dialogue carefully and get ready to tell me about Anna and Mark.

Учитель привлекает внимание учащихся к таблице из упр. 25, стр. 106 из учебника. Задание для учеников — прослушать интервью и заполнить таблицу. Аудиозапись прослушивается дважды, а затем ученики зачитывают свои варианты ответов из таблицы.


VIII. Развитие навыков диалогической речи по теме «Здоровый образ жизни»

— It’s your turn to make up the dialogues and find out what your partner do to keep fit. You will divide into pairs and use the questions from exercise 26, page 106. You will have four minutes to prepare the dialogues.

Ученики делятся на пары для составления диалогов по теме «Здоровый образ жизни». Во время работы в парах ученики могут использовать вопросы из упр. 26, стр. 106. Время для выполнения задания — 4—5 минут. В конце урока учитель предлагает разыграть диалоги перед классом.

Примерный диалог:

— What do you do to keep fit? (I do morning exercises, eat the right food and take vitamins.)

— Are there any fitness clubs in your town ? (Yes, there are. There are two fitness clubs in my town.)

— Have you ever gone to a fitness club? (Yes, I have. I have gone to the fitness club several times.)

— Do you do any sports? (Yes, I do.)

— What sport is it? (It is table tennis.)

— How often do you go in for sports? (I play table tennis three times a week.)

— Where do you usually play table tennis? (I play table tennis at home and at the school sports ground.)

— What sport is popular in your family? (Skiing, running and playing table tennis are popular in my family.)

— Do you take part in any competition? (Yes, I do. I took part in the school competition two months ago.)

— Have you ever won a prize or medal there? (No, I have not. I haven’t won the prize or medal there.)


IX. Подведение итогов урока

Учитель подводит итоги урока и объясняет домашнее задание.

— Get your things together. Have a good weekend. Good-bye, boys. Good-bye, girls.


Домашнее задание: учебник: упр. 8, стр. 120; рабочая тетрадь: упр. 1, стр. 72.