загрузка...

Английский язык - Книга для учителя 8 класс В. П. Кузовлев - 2017 год

4. МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ К ЦИКЛАМ УРОКОВ

Unit 6. Changing times, changing styles

Lesson 6. Who are more interested in fashion — girls or boys?

Планируемые результаты (цели урока по аспектам ИК):

личностные результаты (воспитательный и социокультурный аспекты):

воспитательный аспект — формирование адекватного восприятия и отношения к системе ценностей и норм поведения людей другой культуры;

социокультурный аспект — знакомство с различными взглядами британских и российских подростков на моду, некоторыми популярными британскими магазинами (Traid, Warehouse, Tammy, Miss Sixty, Topshop); развитие умения находить сходство и различия между образом жизни в родной стране и Великобритании, представлять культуру родной страны;

метапредметные результаты (развивающий аспект):

регулятивные — умение осуществлять самонаблюдение и самоконтроль, рационально планировать свой учебный труд;

познавательные — умение пользоваться логическими действиями сравнения, сопоставления, работать с прослушанным текстом: прогнозировать содержание текста по иллюстративной наглядности и на основе личного опыта, выделять и фиксировать запрашиваемую информацию, пользоваться лингвострановедческим справочником, выполнять задания в тестовом формате (multiple matching);

коммуникативные — умение выражать с достаточной полнотой и точностью свои мысли в соответствии с задачами и условиями межкультурной коммуникации и уметь их аргументировать;

предметные результаты (учебный аспект): развитие умения аудировать с целью поиска конкретной информации, с пониманием основного содержания и с полным пониманием; развитие умения делать записи во время прослушивания;

сопутствующие задачи: совершенствование лексических навыков говорения; развитие умения соотносить содержание услышанного с личным опытом и выражать собственное мнение по поводу услышанного.

Речевой материал:

продуктивный: лексический — to show off.

Ход урока

1. 1) Учащиеся высказывают свои предположения в соответствии с иллюстративной наглядностью. Используемая в таблице лексика служит опорой при восприятии на слух высказываний Кэйти и Джеймса.

1. 2) Учащиеся читают первый вопрос и названия предметов одежды, которые любят носить Кэйти и Джеймс. Затем они слушают аудиозапись и одновременно с прослушиванием ставят галочки в соответствующие ячейки в таблице. Затем учащиеся читают второй вопрос и названия предметов одежды, указанные в таблице, слушают аудиозапись и одновременно ставят галочки в соответствующих ячейках. Перед прослушиванием ответа на третий вопрос необходимо обратиться к лингвострановедческому справочнику для того, чтобы уточнить произношение названий магазинов и получить о них краткую информацию.

Текст для аудирования к упражнениям 1.2) и 1.3):

— What kind of clothes do you like to wear most of all?

James: I like clothes which are comfy and practical. I feel good in casual clothing. If I’m relaxing at home, it’s always a T-shirt and jeans. When I’m going out, it’s also a T-shirt and jeans. On a cold day I put on a leather jacket or a warm jumper.

Cathy: I love fashion and I love to look cool! For going out with my friends I wear bright tops and funky jeans. I like wearing jewellery like rings and bracelets. Sometimes I put on some light make-up — pink eyeshadows and lipstick. Pink is my crazy colour! Well... At home I prefer wearing something that is a bit different from what I usually wear — shorts, trainers ... and the like.

— What was the last piece of clothing you bought?

James: Ripped jeans and a couple of T-shirts.

Cathy: A black cardigan, which I wear all the time when it’s cool. And my Mum bought me a funky bright dress as a birthday present.

— What are your favourite shops?

James: I really like Marks and Spencer and I usually find cool things in Topshop. Sometimes I go shopping at Traid because I like shopping cheap.

Cathy: I get a lot of stuff in Miss Sixty and Warehouse. For accessories I go to Tammy.

1. 3) Учащиеся слушают по очереди вопросы и отвечают на них во время паузы.

2. 2) Учащиеся слушают высказывания одно за другим с целью понимания основного содержания каждого высказывания. Во время прослушивания они ставят галочки в соответствующих ячейках.

Тексты для аудирования:

Speaker 1: I’m sure that it is girls who are always out buying clothes and shoes! They all try to keep up to date with the latest fashions. Boys don’t care much about what they wear.

Speaker 2: And I know boys who wear a lot of rings and bracelets and colour their hair. They spend hours in front of a mirror. I’m not against boys looking cool but this is too much!

Speaker 3: Girls are greater fashion followers than boys. I think that boys should dress like real men. Earrings, hair sprays and gels are entirely for girls.

Speaker 4: I think that boys are spending more time on their appearance these days. One of my mates spends hours doing his hair and choosing his clothes. His clothes are always trendy and he looks gorgeous! And frankly speaking this is much better than having long unwashed hair and wearing ripped dirty jeans for weeks.

Speaker 5: No way! I’m a bit of a mosher which means, you know, baggy jeans, long hair and such like things. And as long as I have a good top and jeans on, I don’t care. Real boys should not care much about what is in.

Speaker 6: It’s definite that girls are greater fashion victims! In my school boys never say anything about what you’re wearing, but the girls always have to say about whether or not your clothes are trendy!

Speaker 7: Nowadays boys really are getting much more into clothes. They always say that girls are obsessed with shopping, but recently my friend Kevin spent a few hours in London — just shopping for clothes! And there is one boy in my class who wouldn’t be seen dead without gel in his hair!

Speaker 8: But I’m sure that most boys think that fashion is a waste of time. They wear what they want and don’t care about trends. In my class though there are some boys who pretend they don’t care about fashion, but when they’re out in town they’re always posing in their “cool” clothes before girls! And one good friend of mine owns 6 pairs of sandals, 5 pairs of trainers and a huge wardrobe of clothes he only wears once!

2. 3) Учащиеся просматривают аргументы, которые принадлежат разным участникам дискуссии. Затем они слушают все высказывания по очереди и обводят (или записывают в тетради) соответствующие буквы только тех аргументов, которые приводят в своих высказываниях участники дискуссии.

2. 4) При построении собственных высказываний учащиеся могут опираться на аргументы, данные в упражнении 2.3).

3. Домашнее задание: рабочая тетрадь, упр. 1.

Тексты для аудирования к упражнению 1 из рабочей тетради:

1. The girl with spiky hair dressed in a top, ripped jeans and high heeled shoes likes going shopping with her best friend. Her friend is wearing a polo-neck sweater, a leather jacket, tight jeans and high leather boots. But today they are not shopping; they are going out to a club party!

2. The boy wearing trainers, jeans and a T-shirt is the best friend of the girl who is dressed in a summer dress and high heeled boots. She’s also wearing a lot of accessories. They both love shopping chic and cheap!

3. The girl wearing jeans is like a tomboy with her funky, comfy, cool look. Her denim jacket is so cute! She likes going shopping with her best friend, who is wearing baggy jeans, an oversized sweater and leather boots. He also has a really good look! Too good for words!

4. The girl checking out her look in front of the mirror is wearing an embroidered cheesecloth blouse, a funny little skirt and sandals. She is best friends with the girl wearing a denim skirt and a colourful headband in her hair. Have a look! What are their favourite things? Accessories, of course! Where did they get them? At the shops they like to go to together.

Ключи к упражнению 1 из рабочей тетради: 1) Eddie likes shopping with Alex. 2) Nigel likes shopping with Sharon. 3) Kelly likes shopping with Joy. 4) Emmie likes shopping with Tracey.





загрузка...
загрузка...