загрузка...

Английский язык - Книга для учителя 8 класс В. П. Кузовлев - 2017 год

4. МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ К ЦИКЛАМ УРОКОВ

Unit 1. My country at a glance

Lesson 5. What are your impressions?

Планируемые результаты (цели урока по аспектам ИК):

личностные результаты (воспитательный и социокультурный аспекты):

воспитательный аспект — формирование потребности и способности понимать образ жизни и поведение британцев;

социокультурный аспект — знакомство с экскурсионным туром по Лондону, с песней The Streets of London by McTell;

метапредметные результаты (развивающий аспект):

регулятивные — умение осуществлять контроль своей деятельности в процессе достижения результата, оценивать правильность выполнения учебной задачи;

познавательные — умение работать с прослушанным текстом: прогнозировать содержание текста по ключевым словам, выделять, обобщать и фиксировать нужную информацию;

коммуникативные — умение аргументировать свою точку зрения;

предметные результаты (учебный аспект): развитие умения аудировать с целью извлечения конкретной информации, записывать ответы в краткой форме;

сопутствующая задача: развитие умения говорить на основе услышанного.

Речевой материал:

продуктивный: лексический и грамматический материал предыдущих уроков.

Ход урока

1. Учащиеся читают памятку и отвечают на вопрос “How to listen effectively for specific information?”. Затем они знакомятся с текстом упражнения. В ходе первого прослушивания и после него кратко записывают ответы. Во время второго прослушивания текста учащиеся проверяют правильность выполнения упражнения. Необходимо убедиться, что учащиеся без ошибок и правильно (без лишних слов) сделали краткую запись.

Ключи:

The type of tour bus tour

The place the tour starts from Victoria Station

The time the tour starts at 10

Places to visit the Tower of London, Big Ben, Buckingham, Palace and many other sights

How long the tour lasts about two hours

The tour finishes in Trafalgar Square

The price of the ticket for children 3 pounds

Текст для аудирования (подчёркнутые фразы показывают, на чём основывается правильный ответ):

The best way to explore the centre of London is to see the sights from the top of an open bus. The tour begins from Victoria Station at 10.00. A guide will describe to you all historic and interesting places you will see on this journey through the City of London. You’ll see the Tower of London, Big Ben, Buckingham Palace and many other sights. The tour lasts about two hours and ends in Trafalgar Square— very comfortable for shopping and further sightseeing. You can buy tickets at any London Transport Centre or in the bus. The ticket for adults costs 8 pounds and for children under 16 — 3 pounds.

2. 1) Упражнение готовит учащихся к восприятию текста на слух. Необходимо в беседе мотивировать учащихся аргументировать свои предположения, используя лексический и грамматический материал предыдущих уроков. Можно предложить учащимся такое начало для их высказываний:

I think, British people might surprise Vigdis because ...

I don’t think, British people might surprise Vigdis because ...

2. 2) Учащиеся слушают текст и отмечают галочкой в упражнении 2. 1) то, что вызвало удивление у девочки.

Ключи: the streets of London, British people, the international population, the family she stayed with.

Текст для аудирования (подчёркнутые фразы показывают, на чём основывается правильный ответ):

Before going to Britain I’d heard a lot about it. Some things in London were as I had expected. English people are considered to be reserved. That’s true. I laughed when I went on the underground and saw people sitting and reading books. I couldn’t understand why no one talked or smiled. But some things were not as I had expected. I had seen beautiful pictures of tourist sights, like Piccadilly Circus and Buckingham Palace, but I hadn’t seen pictures of other parts of London. To my surprise, in London there are dirty streets. British people surprised me too. I hadn’t expected London to be so international, with so many people from different countries of the world. I couldn’t understand the Scottish and Irish people I met. I could always understand the Londoners. The family I stayed with was another surprise; the children spent a lot of time indoors, watching television or playing with the toys. They didn’t go out alone. Their parents took them to and from school.

2. 3) Ключи (выделены слова, которые отличаются от текста для аудирования (6 слов):

Before going to Britain I’d heard a lot about it.

I laughed when I went on the underground and saw people sitting and reading books.

I had seen beautiful pictures of tourist sights, like Piccadilly Circus and Buckingham Palace, but I hadn’t seen pictures of other parts of London.

I hadn’t expected London to be so international, with so many people from different countries of the world.

I could always understand the Londoners.

Their father took them to and from school.

Текст необходимо прослушать второй раз, если учащиеся с первого раза не услышали изменённые слова.

3. 1) Учащиеся могут высказать предположения, исходя из названия песни. Предложенные слова можно записать на доску.

3. 2) Учащиеся слушают песню и проверяют свои предположения. Более подробно они познакомятся с содержанием песни в книге для чтения, выполняя домашнее задание.

Текст песни:

Have you seen the old man

In the closed down market,

Kicking up the papers with his worn out shoes?

In his eyes you see no pride

And held loosely by his side

Yesterday’s paper telling yesterday’s news.

Refrain:

How can you tell me you’re lonely,

And say, for you, that the sun don’t shine?

Let me take you by the hand

And lead you through the streets of London,

I’ll show you something To make you change your mind.

Have you seen the old girl

Who walks the streets of London

Dirt in her hair and her clothes in rags?

She’s no time for talking,

She just keeps right on walking

Carrying her home in two carrier bags.

In the all-night cafe at a quarter past eleven

Same old man sitting there on his own.

Looking at the world over the rim of his tea cup,

Each tea lasts an hour and he wanders home alone.

Have you seen the old man

Outside the seamen’s mission,

Memory fading with the medal ribbons that he wears?

In our winter city the rain cries a little pity

For one more forgotten hero

And a world that doesn’t care.

4. Свои высказывания учащиеся строят, используя свой опыт и знания.

5. Домашнее задание: книга для чтения, упр. 5; рабочая тетрадь (All about me, No. 2).

Ключи к упражнению 5 из книги для чтения:

5. В упражнении развивается умение читать с целью понимания основного содержания, с целью полного понимания текста и высказывать своё отношение к прочитанному.

5. 1) 1 — C; 2 — A; 3 — D; 4 — B.

5. 2) a) the lonely people — old man sitting there on his own, wanders home alone; b) the poor people — worn out shoes, yesterday’s paper, dirt in her hair and her clothes in rags; c) the homeless people — the old man outside the seamen’s mission, one more forgotten hero, a world that doesn’t care.





загрузка...
загрузка...